Carlsberg scorer kassen på fodboldfinale

Champions League-finalen er over 100 mio. kr. værd for Carlsberg i reklameværdi.
Så er der bonus for Carlsbergs massive investeringer i fodboldsponsorater.
Dagbladet Børsen skriver, at Champions League-finalen mellem Liverpool og Milan 23. maj har en værdi på et trecifret millionbeløb for bryggeriet.
Mellem 200 og 300 seere over hele verden vil se kampen, og alene i Europa anslås værdien af sponsoratet at være over 80 mio. kr. Hertil skal så lægges resten af verden.
Carlsberg har været sponsor for Liverpool i 15 år. Dermed også i 2005, hvor Liverpool og Milan sidst mødte hinanden i finalen. Carlsbergs internationale sponsorchef, Keld Strudahl, har derfor et godt gæt på værdien af finalen i denne måned.
"Vi taler om et tocifret millionbeløb i euro alene i Europa, så det har en fantastisk værdi for os. Vi målte ikke værdien i Asien sidste gang, men det gør vi denne gang. Og vi kan allerede nu se en meget stor interesse i forlængelse af Liverpools kvalifikation til finalen," siger han til Børsen.
***
Så er der bonus for Carlsbergs massive investeringer i fodboldsponsorater.
Dagbladet Børsen skriver, at Champions League-finalen mellem Liverpool og Milan 23. maj har en værdi på et trecifret millionbeløb for bryggeriet.
Mellem 200 og 300 seere over hele verden vil se kampen, og alene i Europa anslås værdien af sponsoratet at være over 80 mio. kr. Hertil skal så lægges resten af verden.
Carlsberg har været sponsor for Liverpool i 15 år. Dermed også i 2005, hvor Liverpool og Milan sidst mødte hinanden i finalen. Carlsbergs internationale sponsorchef, Keld Strudahl, har derfor et godt gæt på værdien af finalen i denne måned.
"Vi taler om et tocifret millionbeløb i euro alene i Europa, så det har en fantastisk værdi for os. Vi målte ikke værdien i Asien sidste gang, men det gør vi denne gang. Og vi kan allerede nu se en meget stor interesse i forlængelse af Liverpools kvalifikation til finalen," siger han til Børsen.
***
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home